Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı / Program Eğitim Amaçları

Program Eğitim Amaçları

# Program Eğitim Amaçları
1 Sosyal Bilgilerin, yaşamı nasıl kolaylaştırdığını açıklayabilme.
2 İnsan sevgisi ve evrenselliğin önemini açıklayabilme.
3 Yurt sevgisi edinmede Sosyal Bilgilerin önemini kavrayabilme.
4 Ülkelerin yönetim biçimlerine uygun birey yetiştirmede Sosyal Bilgilerin önemini fark edebilme.
5 Sosyal Bilgiler eğitimi sayesinde sosyal-siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklayabilme.
6 Tarih disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
7 Coğrafya disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
8 Sosyoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
9 Psikoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
10 Felsefe disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
11 Antropoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
12 Arkeoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
13 Siyaset bilimine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
14 Ekonomi disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
15 Sosyal bilimlere ilişkin bilgileri bütüncül biçimde kullanabilme.
16 Sosyal Bilgiler eğitimine ilişkin sorunları belirleyerek bilimsel araştırma yapabilme.
17 Öğrenme öğretme sürecini planlayabilme.
18 Sosyal Bilgiler öğretimi strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
19 Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araç gereçleri tanıma ve kullanabilme.
20 Sosyal Bilgiler eğitiminde yeni teknolojilerden yararlanabilme.
21 Sosyal Bilgiler eğitimine ilişkin toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme.
22 Mesleki yeterliklerini fark etme, zayıf yönlerini geliştirme çabasında olabilme.
23 Genel kültür bilgisine sahip olabilme.
24 Eğitim yönetimi bilgi ve becerilerine sahip olabilme.
25 Toplumla iş birliği yaparak liderlik rolü üstlenebilme.
26 Sosyal Bilgiler eğitiminde çoklu değerlendirme yapabilme.
27 Özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilme.
28 Atatürk ilke ve devrimlerinin toplumun siyasal, sosyal, kültürel, ekonomik alanda gelişimine etkilerini ve önemini açıklayabilme.
29 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibi olma ve ailelerle iş birliği yapabilme.
30 Etkili iletişim becerilerine sahip olabilme.
31 Ulusal bayram ve törenlerin anlam ve öneminin farkına varma, törenlerin yönetim ve organizasyonunu yapabilme.